Weronika Krajniak
Szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień na zajmowanym stanowisku pracy:
I. Opieka nad prawidłowym przekazywaniem dokumentacji do Archiwum UMK z następujących wydziałów i komórek organizacyjnych:
Akta wydziałowe (ogólne i studenckie):
- Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych,
- Wydział Sztuk Pięknych,
- Wydział Teologiczny,
- Interdyscyplinarna Szkoła Doktorska – Academia Copernicana.
Akta pozostałych komórek organizacyjnych:
- Dział Administracyjno-Gospodarczy,
- Dział Kształcenia,
- Dział Międzynarodowych Partnerstw i Mobilności Edukacyjnej,
- Dział Nauki,
- Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich,
- Dział Zaopatrzenia i Transportu,
- Hotel Uniwersytecki,
- Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii (ICNT),
- Samodzielne Stanowisko ds. Systemów POL-on i USOS,
- Samodzielne Stanowisko ds. Ewaluacji Jakości Działalności Naukowej,
- Sekretariat Kanclerza Uniwersytetu,
- Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (SPNJO),
- Uczelniane Centrum Informatyczne (UCI),
- Wydawnictwo Naukowe UMK,
- Zespół Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
II. Konsultacje powyższych w sprawach dotyczących:
- prawidłowego sposobu przekazywania akt do Archiwum UMK,
- przygotowania dokumentacji niearchiwalnej do brakowania oraz prawidłowego sporządzania spisów protokołów tej dokumentacji.
III. Przejmowanie materiałów z ww. wydziałów i komórek organizacyjnych.
IV. Gromadzenie, opracowanie, zabezpieczanie i udostępnianie dokumentacji nieaktowej, w tym:
- fotografii,
- nagrań.
V. Opracowanie zespołów archiwalnych i spuścizn, prowadzenie baz: Album i Nagrania (dźwiękowe), Doktoraty, Habilitacje i IZA (Inwentarz Zespołów Archiwalnych).
VI. Digitalizacja fotografii.
VII. Opieka nad Pracownią Naukową Archiwum UMK:
- w zakresie udzielania odpowiedzi użytkownikom na zapytania dotyczące zasobu i jego udostępniania,
- w zakresie przygotowania i udostępnienia materiałów archiwalnych użytkownikom,
- w zakresie prowadzenia bazy UŻYTKOWNIK,
- w zakresie udzielania odpowiedzi na kwerendy wewnętrzne i zewnętrzne.
VIII. Promocja zbiorów i działalności Archiwum UMK:
- opieka nad facebookiem,
- w informatorach papierowych,
- w mediach zewnętrznych,
- w formie wystaw i prezentacji.
IX. Instruktaż stanowiskowy w zakresie BHP i ochrony przeciwpożarowej.
X. Sprawowanie opieki nad praktykantami odbywającymi praktyki zawodowe w Archiwum UMK.
XI. Doskonalenie warsztatu pracy, podnoszenie własnych kwalifikacji, kontakty zawodowe z innymi archiwami uniwersyteckimi, pogłębianie znajomości literatury fachowej.
XII. Współpraca z NDAP, Archiwum Państwowym w Toruniu, Instytutem Historii i Archiwistyki UMK, Koordynatorem Czynności Kancelaryjnych.
XIII. Realizacja spraw bieżących oraz innych prac zleconych przez przełożonego nie uwzględnionych w powyższym zakresie obowiązków.